Motionssim

Vi erbjuder motionssim alla dagar utom söndagar och vissa lovdagar.
Då finns det alltid 1 eller 2 banor där du kan motionssimma.
Onsdagkvällar mellan kl 18.00-21.00 har vi vuxensim (fr 16 år) med dämpad belysning, tända ljus och lugn musik.

Måndag – Fredag har vi morgonsim kl 06.00-08.00 med skön musik.

Måndag-Onsdag har vi även lunchsim kl 11:30-1300

Under sommaren gäller andra tider.

Cirkelfys

Tisdagar och söndagar kör vi så kallat cirkelfys på gymmet, (ibland utomhus beroende på årstid).
Din egen kropp är det främsta redskapet men räkna med inslag av boxning, maskiner, fria vikter, konditonsövningar och en massa annat.

Vattenfys

Här arbetar med stationer i vattnet och tar hjälp av vattenmotståndet, hantlar, ”bananer” och spinningcyklar. Vi tränar hela kroppen och ju mer ni tar i desto jobbigare blir det och bättre träning ger det.

Vattengympa

Vattengympa är en effektiv och rolig träning som passar de allra flesta. Träning i vatten har flera fördelar så som:

att vi känner oss tyngdlösa
vi minimerar skaderiskerna
vi tränar flera muskelgrupper
vi använder vattnet som motstånd vilket innebär att du själv kan anpassa din ansträngningsgrad (ökad rörelsehastighet ger ökat motstånd).

Personlig träning

Vet du inte hur du ska komma vidare i din träning?
Kört på med samma träning för länge? Behöver du en nytändning?

Ta hjälp av våra duktiga gyminstruktörer för att utveckla din träning.

Boka gärna in en kostnadsfri konsultation så berättar vi vad vi kan göra för just dig!

HInderbana Utegym

Vår hinderbana med tillhörande utomhusgym är beläget på Kapelludden i fin natur med havsutsikt. Det går att träna hinderbaneträning där hela kroppen används för både styrka och kondition. På utomhusgymmet går det att jobba med mer specifika muskelgrupper som rygg och triceps genom att göra chins och dips. Det går att utföra väldigt många olika övningar genom att du hoppar, lyfter, klättrar eller drar med redskap som däck, klätternät och räcken. Det är endast fantasin som sätter stopp!

Kom ihåg att det finns forskning som visar på att vistelse utomhus i naturen kan vara bra för hälsan. Naturen kan ha en avstressande inverkan och höja välbefinnandet. Att vistas utomhus i dags- och solljus ger en positiv effekt på bildandet av vitamin D och hormonet melatonin som hjälper oss reglera dygnsrytmen.